среда, 29 июня 2011 г.

Проект учнівського самоврядування "Всі ми рівні, всі ми різні!"

Метод проектів спрямований на здобуття учнями знань у тісному зв’язку з реальною життєвою практикою, допомагає формувати особистісні риси, які розвиваються лише у діяльності, стимулює учнів до розв’язання проблем, допомагає вирішувати творчі завдання в співпраці, де учні виконують різні соціальні ролі.
Даний проект можна використовувати у виховній роботі закладу.
Матеріали проекту можуть бути використані заступниками директорів з виховної роботи, педагогами-організаторами, класними керівниками.

АКТУАЛЬНІСТЬ ПРОЕКТУ
Швидкоплинність соціального прогресу, динамічних змін викликає необхідність постійної роботи над собою, розвитку життєвої компетентності, посилення відповідальності молодої людини за своє майбутнє, за можливість досягнення життєвого успіху.
Завдання, які сьогодні стоять перед закладом у сфері відповідальності педагогів перед кожним вихованцем, фокусуються навколо проблем розвитку життєвої компетентності молодої людини.
Компетентнісно спрямована освіта передбачає внесення суттєвих змін у виховну діяльність закладу.
Важливо зосередити зусилля на:
- виявленні умов ефективного формування в учнівської молоді життєвої компетентності
- визначенні ключових компетенцій для різних сфер життєдіяльності особистості
- розробці моделей розвитку життєвої компетентності в учнівської молоді
- обгрунтування оптимальних технологій, що сприяють оволодінню компетентністю, розширяють можливості компетентнісного вибору особистістю життєвого шляху
- розробці, апробації та впровадженні проектів у виховну систему закладу
- розвитку ін тер активних технологій, підвищенні інноваційної культури вихованців

Сьогодні, нова педагогіка – це ПЕДАГОГІКА ЖИТТЄТВОРЧОСТІ, спрямована на плекання дитини як суб’єкта життя, на допомогу їй у визначенні життєвої стратегії, у пошуках смислу життя, його повноти й культури, пізнанні життя як результату життєздійснення.
В основі педагогіки життєтворчості – концептуальні ідеї про розвиток і саморозвиток особистості, здатної до самотворення ( тобто до свідомої, цілеспрямованої діяльності щодо життєвих цілей, визначення життєвих планів і способів самореалізації, формування своїх життєвих принципів і пріоритетів).
Під час виборчої кампанії 2007 року щодо вибору Лідера Дитячої Спілки «НЕОН» балатувалася учениця 11 класу Подлужнова Анна. У своїй передвиборчій програмі Анна написала «Обіцяю створити проект «Всі ми рівні, всі ми різні». Ставши заступником Лідера Дитячої Спілки «НЕОН» Анна продовжувала працювати над даною ідеєю. Ця ідея захопила Лідера Спілки Солодчук Юлію, адміністрацію школи. З пропозицією щодо втілення проекту в діяльність виховної системи школи Лідери звернулися до активу школи. У процесі обговорення та окреслення завдань щодо реалізації проекту було викладено наступну пропозицію:
« В основу діяльності та впровадження проекту покласти
КТС (Колективну Творчу Справу)».

Колективна Творча Справа
Будь – яка форма роботи, яку очолюють органи шкільного учнівського самоврядування повинна бути колективною творчою справою. Для її здійснення обов’язково спрямовується рада КТС, яка координує діяльність її учасників на всіх етапах та проведення:

1. Етап попереднього плануання;
2. Етап колективного планування колективної творчох праці;
3. Етап колективної підготовки КТС;
4. Етап колективного проведення КТС;
5. Етап колективного підведення підсумків КТС;
6. Етап найближчої післядії.
Актив школи вважає, що провідною ідеєю проекту повинно стати:
- навчитися жити разом, враховуючи що всі ми рівні і всі ми різні
- виховувати толерантність, розуміння іншої людини
- відчуття взаємозалежності «Один за всіх і всі за одного!»
- здійснення загальних та творчих справ на основі КТС ( 5-11 класи)
- бути готовими до врегулювання конфліктів, впроваджуючи принцип «ТИ живеш серед людей»
- взаєморозуміння та мир
- усвідомлювати потреби й погляди інших
- розуміти значення свободи поглядів
- уміти вести зацікавлений діалог
- володіти культурою спілкування
- нести відповідальність за молодших школярів
- бути зацікавленими у спільному пошуку щодо впровадження КТС
- виявляти готовність подати допомогу один одному
- сприяти взаєморозумінню між учасниками навчально-виховного процесу
- дотримуватись взаємоприйнятих норм і правил
- усвідомлювати масштаб своєї особистості в рамках проекту
- обґрунтування поведінки інших та власних вчинків
- адекватність оцінки моральних наслідків своїх вчинків та дій
- уміння будувати реальні стосунки допомоги, любові, захисту іншої людини
Сучасна школа сьогодні – це школа, в якій забезпечується єдність інтелектуального, фізичного, духовного й морального розвитку особистості, утверджуються найголовніші принципи освіти:
- навчитися пізнавати
- навчитися працювати
- навчитися жити разом
- НАВЧИТИСЯ ЖИТИ
Школа ХХІ століття – це школа культури життєвого самовизначення, культури життя. Побудувати життя як культурне духовне середовище - значить побудувати його за законами віри, надії, любові, «філософії серця».
Оптимальна реалізація особистості можлива лише на основі творчого ставлення до життя.
Сьогодні досить важливим є створення ГУМАННОГО ПРОСТОРУ ДИТИНСТВА. ПРОСТІР ДИТИНСТВА – це простір широких можливостей, де створені максимальні умови для розвитку й саморозвитку дитини.
Суттєвими характеристиками такого простору є:
- утвердження самоцінності дитини
- максимальне забезпечення інтересів дитини
- ставлення до дитини як до партнера
- забезпечення права дитини на участь у прийнятті рішень
Важливим є утвердження принципів нових відносин між світом дорослості і світом дитини:
- принцип рівності
- принцип діалогізму
- принцип спів розвитку
- принцип єдності
- принцип прийняття
- принцип взаєморозуміння
- принцип взаємоповаги

МЕТА І ЗАВДАННЯ ПРОЕКТУ

Головною метою проекту є формування й розвиток свідомої особистості з активною життєвою позицією, готовою до конкретного вибору свого місця в проекті, виховній системі, в житті., здатною змінити своє життя і життя однолітків, об’єднання вихованців навколо КТС, створення позитивного учнівського середовища, співпраця та єдність учнів.
Мета проекту конкретизується через систему завдань:
- виявлення умов ефективного формування в учнівської молоді життєвої компетентності
- визначення ключових компетентностей для різних сфер життєдіяльності
- розробка моделей, проектів учнівського самоврядування
- визначення змістовних параметрів життєвої компетентності учасників проекту
- визначення оптимальних методів, форм, засобів, що сприяють впровадженню даного проекту в життєдіяльність виховної системи
- створенню умов для самореалізації особистості в різних видах творчої діяльності
- розробка, апробація та впровадження у виховний процес проектів та програм учнівського самоврядування
- залучення соціально активних представників учнівської молоді до реалізації проекту
- підготовка лідерів учнівського самоврядування для практичної діяльності з однолітками
- розробка механізму залучення учнівської молоді до активної участі в справах учнівського самоврядування
- ініціювання й реалізація соціально-значущих проектів, програм, акцій, КТС

ЕТАПИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ

1. Методичне і теоретичне обґрунтування засад, форм і метолів впровадження проекту
2. Проведення навчання для активу школи «Життєтворчість проекту учнівського самоврядування «Всі ми рівні, всі ми різні»
3. Проведення «круглого столу» активу школи та адміністрації школи «Роль лідерів у впровадженні соціального проекту»
4. Розробка конкретних завдань щодо реалізації проекту
5. Формування громадської, батьківської, педагогічної, учнівської думки стосовно проекту
6. Поширення ідей проекту через засоби масової інформації
7. Проведення семінару для педагогів школи «Інтерактивні технології формування та розвитку життєвої компетентності особистості»


ОСНОВНИЙ ПЕРІД

1. Ознайомлення - Презентація проекту перед активом Дитячої Спілки «НЕОН»
2. Ознайомлення - Презентація проекту перед педагогами школи
3. Ознайомлення - Презентація проекту перед батьківською громадськістю
4. Підготовка молодіжних лідерів із числа учнів-старшокласників для практичної діяльності з однолітками
5. Реалізація проекту у виховну систему закладу
6. Організація індивідуальної самоосвітньої роботи кураторів проекту
7. Організація КТС
8. Організація та проведення спільних засідань активістів школи
( 5-7 класи, 8-11 класи)
9. Презентація проекту під час звіту закладу перед громадськістю
10. Залучення до проекту учнів молодших класів через Гру-Подорож до «Країни Майбутніх Зірок»

МЕХАНІЗМ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ

Реалізація проекту можлива через основні функції закладу:
- організація сприятливого енергоінформаційного простору – предметного, соціокультурного, освітнього, виховного для розвитку потенційних можливостей вихованців, їх внутрішнього світу
- організація різноманітних видів діяльності як умови самореалізації кожного вихованця: соціально-комунікативної, суспільно-корисної, дозвіллєво-ігрової, фізично-оздоровчої
- організація продуктивного спілкування є й залишається важливим чинником соціального розвитку вихованця, умовою його самоствердження, формування адекватної самооцінки, позитивної «Я»-концепції»
- стимулювання вчинкової активності вихованця, яка сприяє здатності робити свій , власний вибір дії, діяльності та вчинку
- психолого-педагогічна підтримка у розв’язанні вихованцями своїх проблем, допомога їм у самопізнанні, самооцінці, самовизначенні та само актуалізації

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ

Реалізація проекту сприятиме:

- оволодінню вихованцями знаннями, вміннями, навичками і технологіями формування та розвитку життєвої компетентності в найголовніших сферах людського життя
- залученню молоді до безпосередньої участі у формуванні та реалізації програм, проектів, що стосуються учнівського самоврядування школи
- реалізація творчого потенціалу молоді в інтересах її становлення та самореалізації, формуванню моральної культури та згуртування Дитячої Спілки «НЕОН»
- створенню сприятливих умов для повноцінної соціалізації та активного залучення молоді до КТС, життя школи, подолання її апатії
- розвитку Дитячої Спілки дітей та юнацтва «НЕОН», поглибленню контактів між усіма учнями школи
- розвитку в учнівської молоді умінь розробляти та реалізувати соціально-значущі проекти учнівського самоврядування
- розробці, апробації та впровадженню в практику виховної роботи нових методик на передбачення творчої участі кожного вихованця у формуванні життєвої компетентності
- становленню особистості як активного творця своєї життєвої долі

КРИТЕРІЇ ЕФЕКТИВНОСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ

- позитивні тенденції в молодіжному середовищі та підвищення рівня життєвої соціальної компетентності особистості
- кількість залучених лідерів-активістів школи до реалізації проектів
- використання ідей проекту в практиці роботи учнівського самоврядування
- відстеження результатів впливу проекту на учнівську молодь та учнів молодших та середніх класів
- висвітлення проекту в засобах масової інформації
- забезпечення високого рівня підготовки методичних матеріалів, проведення запланованих заходів, навчання активу в «Школі Лідерів», координаторів проектів учнівського самоврядування
- розробка й запровадження нових методик, технологій формування та розвитку життєвої компетентності особистості
- забезпечення високого рівня впровадження проекту на шкільному та місцевому рівні
- встановлення контактів з громадськими організаціями, проведення спільних заходів і проектів з проблем розвитку життєвої компетентності особистості
- забезпечення високого рівня керівництва проектом
- залучення до впровадження проектом спеціалістів ЦСССДМ,
батьківської громадськості

Комментариев нет:

Отправить комментарий